GeneralitatEls resultats finals del 3r Congrés de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya (3CCAV) continuen fent passes. Una de les demandes que el sector ha fet històricament ha estat la necessitat de disposar d'un registre únic i coordinat entre les diferents Administracions Publiques.  Fins el moment, segons la Llei 25/2015 del voluntariat i de foment de l'associacionisme, el Registre de l'Associacionisme i el Voluntariat existent té limitades les funcions, ja que es tracta d'una finestra única registral vinculada només als processos de subvencions, però no a la resta de comunicacions, incidències i altre tipus de tràmits.

Davant el repte de crear un registre únic que compleixi amb les expectatives i necessitats del sector, la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària obre el procés per avançar en la construcció d’aquest projecte de coordinació registral que millori i simplifiqui les gestions a les associacions i fundacions.

Per fer-ho s’ha dissenyat un qüestionari a través del qual es recolliran totes les demandes i opinions de les entitats sobre la finestra única. Les respostes obtingudes permetran conèixer les necessitats reals, en base a les quals es començarà a construir el projecte de registre.